Bia két tornyát vettük alaposan szemügyre:
először az 1700-as években épített református templomot kerestük fel. Molnár Sándor lelkész várt minket, röviden beszélt a templom történetéről, majd karzatról nyíló kis ajtón keresztül felmászhattunk a toronyba! Meglehetősen meredek feljárókon keresztül egészen a harangokig feljutottunk, ahol közelről láthattuk a toronysisak faszerkezetét! A torony ablakainak zsalugátereit is kinyitottuk (aki esetleg ezt lentről látta, jól meglepődött, hiszen a zsalugáterek mindig csukva vannak), pazar kilátásban gyönyörködhettünk.
Majd átsétáltunk az eredetileg a Sándor-Metternich-kastély kápolnájaként felépült (1800) Szent Anna templomhoz, ahol a toronyban közelről figyelhettük meg a korábbi átalakítás, toronymagasítás nyomait és a templomhajó fölötti tetőszerkezetet is megcsodálhattuk.
Ezután körülnéztünk a Szentháromság téren, megvizsgáltuk az ott álló emlékműveket, majd elindultunk a JFMK-ba.
Útközben, beszélgettünk többek között a Mészárosok útjáról, az egykori uradalmi nagykocsmáról (mai plébánia) és lóváltó helyről, I. világháborús emlékműről, malomról, sárkánykutyákról, titkos katonai telefonközpontról, kipróbáltunk egy telefonfülkét, határkeresztről, Bia és Torbágy települések határáról meg ilyesmikről. A JFMK előtt Juhász Ferencről és a szobráról, az egykori vasútállomásról.
A művelődési házban pedig toronyépítésbe fogtunk: mikrohullám-kartonnal dolgoztunk, 1 gyereknek 1 tábla karton jutott. Sniccerrel szabálytalan formájú darabokra nyestük a kartont, majd rögzítőanyag / kötőelem nélkül, bevágásos technikával (ollót használtunk) illesztettük össze az elemeket. A cél minél magasabb torony építése volt.A kezdetben tenyérnyi méretű elemekből készített alépítményre többen illesztettek extrém nagy elemeket, ami izgalmas arányú, szokatlan logikájú, de stabil tornyokat eredményezett.
Az elkészült alkotásokat akril spray-vel színeztük meg az udvaron. Kétféle színt használtunk. Nem a felület teljes befedése, hanem csak életre lehelése, volt a festés célja.
Tótpál Judit DLA
Terbe Rita DLA